Kontakt   

`

  • Odsłony: 310

Trend „Mummy Wine” w mediach społecznościowych i związane z nim niebezpieczeństwa

Trend „Mummy Wine” w mediach społecznościowych, to nie tylko zabawny mem ale obarczone ryzykiem szkód działanie.  Kobiety społecznie bardziej obarczone są rodzicielską oceną i wymogami, niż ojcowie. Strony na Facebooku o nazwach takich jak: `` Mamusia potrzebuje wina '', `` Mamusia pije wino i przysięga '' oraz `` Mamusia potrzebuje wódki '' oferują kobietom kontakt z innymi matkami borykającymi się ze stresem rodzicielstwa. Zagrożenie z tym związane dostrzegają eksperci z Australii twierdząc, że powyższe media społecznościowe mogą mieć również swą ciemną odsłonę. Wskazują, że chociaż społeczne elementy powyższych trendów, mogą przeciwdziałać stresowi, znużeniu i zmartwieniom rodzicielskim, jednocześnie przyczyniają się do znormalizowania ryzykownego picia. Podkreślają, że za powyższymi trendami, działaniami kampanijnymi stoi przemysł alkoholowy, który w ten sposób alkohol używa jako symbol wolności.

Więcej informacji …

https://www.scimex.org/newsfeed/mummy-wine-culture-on-social-media-is-not-just-a-fun-meme-and-may-be-doing-harm

kcpulogo       

Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom