- Odsłony: 762
Kampania „Glass Baby”
Profesor Simone Pettigrew powiedziała, że chociaż krajowe zalecenie dotyczące abstynencji w ciąży obowiązuje od ponad dekady, to nadal ponad jedna trzecia kobiet pije przynajmniej niewielkie ilości alkoholu w czasie ciąży. Dodała jednocześnie, że cyt.: „Nasze badania pokazują, że dobrze zaprojektowane kampanie dotyczące wpływu alkoholu na dziecko w czasie ciąży mogą naprawdę wpłynąć na zachowania związane z piciem przyszłych rodziców”. Przekaz wizualny kampanii, w którym szklane kontury płodu napełniane są czerwonym winem płynącym przez szklane łożysko sprawiło, że większość osób z otoczenia kobiet ciężarnych, chętniej wspierało je aby nie piły w czasie ciąży alkoholu. Kampania miała również profilaktyczny wpływ bezpośrednio na kobiety będące w ciąży. W ramach kampanii podjęty został również temat zachowania abstynencji w okresie przedkoncepcyjnym.
Więcej informacji …
https://www.georgeinstitute.org/media-releases/glass-baby-makes-future-parents-think-before-they-drink